Har bare hatt erfaring med en HZ25 og jeg skal unnvike Panasonic frem til jeg ser at de har forbedret logikken sin.
På min så var temperaturjusteringen helt jo-jo, klarte aldri å holde en jevn temperatur og av og til så bare bestemte den seg for å øke temperaturen til 26 grader selv om den var stilt inn på 22 grader. Fikk byttet utedel en gang og innedel en gang, men ingenting hjalp. Flyttet temperatursensoren på innedelen ut fra innedelen, som hjalp noe, men fremdeles irriterende oppførsel av den sammenlignet med daikin og mitsubishi.
Den bruker ca 16 minutter når den avrimer, fra den starter til den blåser varmt igjen, når den da avrimte hver time så ble det lite tid til å avgi varme og den gikk i en ond sirkel. Den hadde også perioder hvor den avrimet i 2-5 minutter uten at det rant noe vann fra utedelen, virker nesten som den bare gikk i avrimingsmodus så gikk den tilbake i varmemodus med en gang. Den klarte heller ikke å gå ned til oppgitt minimumseffekt, skrudde seg av på ca 400W.
Hadde en mitsubishi der før, den var det aldri problemer med. har en daikin der i dag, og selv om den har en irriterende "cold draft protection" som justerer vifta ned selv om den er i manuell, så er innetemperaturen jevn (selv kona har påpekt at den virker mye bedre).
Jeg har selv ingen god erfaring med panasonic, de har heller ikke svart meg på henvendelsene mine, i motsetning til Daikin og Toshiba som svarte meg på under to dager.