0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Har inte läst några detaljer eller följt...Vill bara flika in att när laddaren tappar kontakten på wfi så går den på lägsta eller stänger av, eventuellt bara på en fas.Jag hade lite sådant strul , men inte numera sedan jag drog en Ethernet kabel till boxen plus köpte mesh nätverkTrodde det var bilen först....Säkert inte detta då du har detalj koll, men denna info bara för att utesluta alla möjligheterDu har väl redan testat flera andra laddboxsr
Laddare och kupevärmare fungerar utmärkt åtminstone ner till -36'C Sen om dom lyckas med mjukvaran på elbilarna kanske man slipper montera sådant på nästa bil..
Behöver man wifi för att ladda bilen med el
Vill man ha offline så finns två alternativ.1. Lastbalanseraren kopplas till elmätarens P1 (HAN)2. Strömkännare placeras på inkommande trefas-ledare.3. Ytterligare en elmätare installeras som kopplas med tex modbus till boxen.Min box kör alternativ 2 och det har funkat utmärkt.Min box är inställd på max 11kW men om jag hade haft solpaneler hade den kunnat ladda med 11kW plus energin från solpanelerna.
Alt 2 fungerar säkert utmärkt, men är det inte så att strömkännarna inte vet åt vilket håll strömmen går så det blir inte lika bra om man har solceller, så alt 1 är väl fräschast? ☺️Fungerar alt 3 samma som alt 2 eller alt 1?Och modbus här kan du köra med D-sub, Ethernet eller wifi?