0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Nu har även jag, trådskaparen, vågat ladda ned nya mjukvaran. Vad jag kan se efter några timmar fungerar allt bra. Men jag har en vanlig enkel standardinstallation av min F1255 värmepump utan tillbehör. Mjukvaran har hunnit klättra till version 9721R3
Konstiga saker händer, den kanske tarerar sig själv. Jag ligger lågt med omstart. Efter 3 timmar blev GM 0, den stannade. När GM åter blivit -60 startade den, men körde på minfrekvens 23Hz i timmar, vilket inte räcker för att hålla mitt hus varmt. Nu, vid GM -641 har den fått full fräs på frekvensen 94Hz, äntligen. Och värmebärarpumpen ligger på konstant 66 %, ända sedan den återstartades med nya mjukvaran. Man skall kanske ge den något dygn innan en komplett power off.
NU, MEDAN JAG SKRIVER DETTA, SER JAG ATT DEN ÅTER IGEN HAR STOPPAT KOMpRESSORN, men GM är kvar på -401! Startade efter ca 5 minuter på 40Hz. Konstigt. Var det inte någon som med en S1256 hade samma problem med konstiga stopp. Jag menar, min har ju gått totalt felfritt i åratal tills denna uppdatering.