Gjorde lite enklare tester på min anläggning dock med utgång med 12kW hela tiden (onoff)
Automatiken vill ha 50% CP värme men kör manuellt 28% då det matchar slingan bättre. Men jag började test på 70% och då va diff 6, 60% 6,4, 50% 7, 40% 8, 30% 9. Vid 30% var framledning 33,7 grader och höjde till 70% som landade på 31,2.
Kan tänka mig att din gamla VP hade betydligt lägre flöde än vad nya har som utgång med automatik, troligen går nya med lägre effekt men med högre flöde i grunden? Antar att man då behöver höja temp ett antal grader mot en onoff då?
Hur ett fast flöde med en inverter fungerar vet jag inte men jag märker på min onoff att man kan påverka gångtiderna bra vilket gör att det finns att spara på totala förbrukning att få den att stå stilla mer med bättre inställningar än med automatiken, coop har jag lyckats att höja med sen drifttagning för dryga 2 år sedan och mer sen det började att logga i VP. Ska bli intressant att se kommande vinter om det blir en förbättring mot förra...