Hallå.
Är mitt i en installation av en IVT Geo 616C, det ska borras till veckan men pumpen är installerad och går på elpatron.
Systemet har två värmekretsar, värmekrets 1 går till elementen på övervåningen och värmekrets 2 shuntas från värmekrets 1 och går till golvvärmen på nedervåningen. Till systemet så ingår den trådlösa rumsgivaren TR120 RF som är knuten till värmekrets 1. Jag hade inomhusgivare för golvvärmen förut och jag har justerat in flödet i slingorna så bra att det alltid var jämn temperatur i alla rummen, nu när den arbetar på utomhusgivare så stiger värmen dagtid när solen ligger på. Någon som vet om man kan ha en andra rumsgivare för värmekrets 2?
Sedan undrar jag om någon har information om den trådade rumsgivaren TR220 RC? Det finns VÄLDIGT lite information om den men det verkar nästan som om den visar mycket av den information som finns på kontrollpanelen på värmepumpen och det är ju lite snyggt. Frågan är ju om den fungerar bra. Det finns lite mer information om Bosch (RT 800) och Buderus (RC220) varianter, mest i form av manualer på tyska.
Det verkar vara ganska stor prisskillnad mellan IVT, Bosch och Buderus varianter.
IVT TR220 RC: 2670 kr (
Sverige)
Bosch RT 800: 1660 kr (
Sverige)
Buderus RC220: 1500 kr (
Tyskland)
Det hade ju varit trevligt om man kunde använda Bosch kontroller till IVT pumpen pga priset.