0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
När jag stegar tillbaks dag för dag så noterar jag att vi haft uruselt väder i både mars och april, kan inte hitta en enda dag när solcellerna registrerat molnfritt hela dagen.
När jag tittar på pvoutput så anser den endast en dag i April som solig. De verkar ha hiskeliga krav, för jag tycker vädret har varit ganska bra. Ett par dagar med dåligt elpris har jag iofs dragit ner effekten.https://pvoutput.org/list.jsp?userid=118833
Känns som vi som inte är insatta och inte har läst på ordentligt innan vi "investerat" har hamnat fel.Eller så är mycket ogenomtänkt, svår använt och inte färdig utvecklat.Jag saknar nu -adaptiv elbils laddning från överskotts solel.-dynamisk sol produktion efter eget behov, vid minus priserMin framtids säkra ladd box gör inga uppdateringar....Min sol inverter går inte att prata med.
S5-GR3P10K, Garo Entity Compact, eC4.Tar gärna råd om detta!🙏
Garon skall tydligen gå att koppla till Home Assistant, fast kan ev. vara lite manuell configuration.eC4 hade koppling till Hone Assistant, men tydligen kan man inte styra laddningseffekt den vägen, så det får styras från laddbo en.Solis växelriktaren har flera kopplingsmöjligheter till Home Assistant. Är din vr wifi kopplad till unternet och Solis moln?