0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Så du lastbalanserar till max 1,5kW så länge batteriet inte är tomt, det är planen?Och fyller batterierna med solel.Och köpte 1857kWh.Och har timpris och flex tjänster. Och laddar bilar på natten. Därav det relativt låga elhandelspriset på Varbergs energi?
Fråga! Ser på raden Abonnemang texten effektabbonemang 16-25 AHar 20A proppar som huvudsäkring i detta nu. Kan jag byta till 25A utan extra kostnad?
Om man gör som vi och laddar för fullt timmarna på kväll/natt när det inte är effektavgift så är en kraftigare säkring positivt.
Ja, det kan du, men du måste ha någon som byter och anmäler det till ellevio.Men har du behov för det? Effektavgiften gör ju att man helt inte vill dra så mycket ström mer än tillfälligt
Telge Energi som jag har verkar vara bland dom fördelaktigaste nätägare för kunder om man vill och kan ladda mycket på tex nätter och helger utan effekttariff.Minns jag rätt så verkade Göteborg bättre då dom hade liknande eller bättre och samma kostnad upp till 63A säkring.Men nu är bara ca 2 veckor kvar så slipper vi effekttariffen helt i 7 månader