Har ett enplanshus i Örebro trakten från -78 på ca 112kvm med vattenburen golvvärme från en elpanna som uppvärmning, kostar hur mycket som helst, hjälper till med en braskamin mitt i huset när det är kallt samt höst och vår för att få bort den råa kalla luften som lätt blir annars. Har en väldigt öppen planlösning i ungefär halva huset sedan i andra änden av huset ligger sovrummen och en hall/korridor som skärmar av från den öppna ytan.
Har nu börjat titta på LV-pumpar och fastnat för Panasonic av någon anledning kan vara att de har en relativt hör verkningsgrad kontra moderata priser men huvudet snurrar av alla betäckningar och siffror vill ha en pump som ger någon värme vid ca -20 C och då stödelda i kaminen men vilken pump ska man ha? och varför? vad skiljer dem åt? E12DKE3, XE12DKE, TE12DKE, HE12DKE, E12EKEB eller XE12EKE. Har tänkt handla av en av de seriösa annonsörena här på forumet
Är jag på rätt spår eller helt ute och cyklar finns det nått som är bättre till liknande pengar. Har för avsikt att montera själv och låta en jobbarkompis svåger som är kylmontör fixa vakumhistorien och det som behövs.
Nu alla ni med erfarenhet var inte tysta nu utan dela med er till en novis men nyfiken och inte tummen mitt i handen.