0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kollade via företagarnas hemsida och la in lön på 52000:- per månad.Lite över 300000:- kom då upp som föreslagen utdelning.Sen kan man väl ta ut högre utdelning om man har sparat utrymme från tidigare enligt K10 som beskrivs att kapital beskattas.Får det inte till att max utdelning är 200000:- för att undvika skatt för inkomst av tjänst.
Min frus kapitalförsäkring tog vi bort, den gav för dåligt, så det kan vara olika, historisk av kastning ingen garanti för framtida avkastning.Så kapitalförsäkring kanske är ett vitt begrepp ville jag säga. Jag var väldigt sugen på Skandia liv ett tag som gett 6%, men vi är för gamla nu tänkte vi...
Det här har vi ju diskuterat många gånger.Det finns såklart två skolor här:1. Lev livet hårt och upplev mycket.2. Lev livet stringent och lev lite längre, men utan att ha fått uppleva speciellt mycket.Vad som är bättre har jag inget vettigt svar på, men troligen är väl någon form av rimlig kompromiss det vettigaste.
Huvudregeln säger ju att man kan ta ut 50% av företagets totala lönekostnader i aktieutdelning, om det gått så bra att det är möjligt.För oss är lönekostnaderna ca 1.5 miljoner/år så det blir en hel del man kan ta ut.