0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ännu bättre pris på Fujitsu 14, 8,4kW.18900:-Bara ett tips, det verkar vara en bra och kraftig pump.
Tackar för snabbt svar. så då är det bättre pris på SPK för knappt 27000kr än för DKE för lite drygt 24000kr då.
Citat från: Orcus skrivet 07 juni 2006, 11:40:10Tackar för snabbt svar. så då är det bättre pris på SPK för knappt 27000kr än för DKE för lite drygt 24000kr då.På det uttalandet blir mitt svar ett entydigt "nja"...Jag vet inte riktigt om det är ett bättre pris. Det beror på om du tycker att modifieringen är värd 3000 kr. En värmekabel är inte så svår att slänga dit, och Panasonic anpassar ju inte själva sina HE-maskiner på fabriken - kanske för att det inte behövs (lämnar utrymme för fria spekulationer)...
Nej, det är inte heller bara värmekabel, utan isoleringar och andra historier också, och det är det jag ifågasätter varför det skulle vara nödvändigt. Söderläge och sol är ingen pålitlig källa, solen har ju en tendens att lysa med sin frånvaro när man behöver den som mest.
Nä, de är inte vita, titta närmare så ser du att de är lätt gråbeige - smutsfärgade alltså. Gissa anledningen
HE12DKE är originalpumpen från Panasonic.Se till att få värmekabel i bottentråget!HE12-SPK är den av Kinnan AB modifierade varianten med trågvärmare, etc.