Flödet du ser i displayen är för värmebärarsidan.
E7 larm är flödesproblem på köldbärarsidan så leta fel där.
Du verkar ha ett tryck på köldbärarsidan kring 0,5 bar (övre mätaren)
E7 larm betyder att flödet faller under 25 l/min under mer än 15 sekunder.
Om det är spikfiltret så är maskinen konsekvent, d.v.s. den går (helt) eller går inte alls (trasigt)
Då ditt fel berkar vara typen "kommer och går" skulle jag leta felet i köldbärarkretsens filter (i påfyllnadssatsen) eller det inbyggda (får EJ tas bort om köldbärarkretsen är trycksatt) eller luft i köldbäraren.
/D
Tack för ditt svar! Jag har kikat vidare.
Vi har fyllt på så vi har runt 1,5bar. Gjorde ingen skillnad. Installatören lämnade den med mindra än 0,25bar för 6 år sedan, men jag visste ju inte att det skulle vara mer.
Jag har hittat brinepumpen (snyggt inlindad i kondensskydd) och den går när den skall (enligt ställdonsmenyn) och det sitter inget filter där. Det är lite intermittent, ibland går en hel värmecykel utan problem. Kikar jag i menyerna när den slår på köldpump så kan jag se att den drar igång och även se att brine in och ut temp sjunker som förväntat (och rimliga temperaturer).
Jag tänkte ringa VVS killen som fyllde på och be honom sätta avluftning på in och ut brine högsta punkt för att kunna avlufta i alla fall. Kanske skall kolla filter då också (eftersom vi då får 0 tryck och borde kunna kolla både internt och externt filter).
Får man fråga var det interna filtret sitter?