0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
I ditt läge, för att få mer fakta, hade jag nog skrivit ett brev till Nibe i Markaryd, Serviceavdelningen, och ställt frågan med det underlag du har. Du kan rikta det direkt till produktansvarig för S1256. Jag tvivlar på supportens erfarenhet, kanske bara fått utbildning att fråga ifall det finns felkoder. Om ej, inga problem. Support idag verkar idag vara något för man skall ha det, men de har ofta bristfällig utbildning.Själv kontaktade jag Nibe- supporten 1 gång. Nästa morgon ringer en flicka som troligtvis satt på någon konsultfirma som skall svara, långt upp i Sverige. Med tiden kröp det fram att hon visste inget, detta var hennes första dag på arbetsplatsen, och detta var hennes första samtal, och det var inte i Markaryd. Till sist kom hon fram till att ärendet skulle lämnas vidare.Senare ringer en kille mig från Nibe. Jag får bekräftat att han faktiskt är anställd av Nibe och sitter i Markaryd, och han verkade dessutom kunna sina saker.Skriver man och begär svar, kan Nibe knappat lämna det till den nya på arbetet. I Markaryd måste de absolut veta tillåtna gränsvärden, tagna från produktionskontrollen.
Jag frågade Nibe support en gång för några år sedan, jag mailade så de hade tid att titta på frågorna nogrannt, fick därefter i mitt tycke ett mycket bra och detaljerat svar. Proffsen sitter nog kanske inte vid telefonen ville jag nu säga.
Som jag brukar säga, när det strular till sig med en leverantör och någon support som inte kan/vill svara på något. Utan bara virra runt. """ Man ska inte tala med "" baken "" när man kan tala med huvudet, högre ( VD ) upp i herrarkin, ´det brukar bli lite fart i bland då.
Der kan inte vara bra för tex oljan i kompressorn att bli så varm flera ggr per dag så fort framledningen är 50-60 grader.Undra hur länge kompressorn håller med så höga drifttemperaturer, det frår vi se om 15 år.
Kanske hade behövt lite vätskeinsprutning för att kyla hetgaserna
Menar du att man behöver öka mängden av gasen?