0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej,Uppdaterade den 2 feb till 9682R5 och migrerade till MyUplink.Efter detta så har kompressorn börjat jobba på ett helt annat sätt. Se bifogade bilder.Jag skulle gärna höra eran erfarenhet kring detta. Jag tycker mig läsa ut att jag får ut mindre kompressor effekt men inte längre körtider mellan avfrostningarna?Står inget om detta i changeloggen men ser ju en tydlig förändring på hur kompressorn börjar gå efter att jag uppdaterade på kvällen den 2 feb.Har ni uppdaterat och hur ser det ut för er?
Jag vågar ärligt talat inte uppdatera, dels för att den funkar för bra just nu, och av andra orsaker. Men tack för att du agerar försökskanin och rapporterar! Sårbarheten, med ny live-updateringsmöjlighet, som gör att "buset" kan bricka pumparna blir för uppenbar. Är jag paranoid? Nä, men det funkar bra för mig som det är, och uppdatering (om det behövs) sker med nytt USB-minne för 49kr, blåst laptop och tillfälligt hotspot-wifi. Safe and sound.Minns när underrättelsetjänsterna C&M saboterade Irans urananrikningscentrifuger med Stuxnet, eller när "Internetsladd i hårddisken" blev en svensk meme..Nu kan man säkert hacka min Nibe-pump med nuvarande programvara, men jag killgissar att det är svårare?Angående dina frekvenser, det ser ut som att den avfrostar länge efter uppdateringen? Kan du kolla i infomenyn över avfrostningstiderna?
Jag tycker att det går mer elpatron vid +5 grader ute, innan ticka den på utan eltillskott. Jag får nedgradera den. Vart kan jag se avfrostningstiderna under infomenyn?[/quoteInte så konstigt att den går med elpatron om den avfrostar så länge som dina grafer visar. F750 är en värmepump att hata eller älska beroende på hur den avfrostar...Se bilder för avfrostningstid:
Tack, så kan man inte se längre i MyUplink.Dock så kunde jag i grafen gå in och se att de korta avfostningarna har blivit längre, nu ligger de på 12-15 min istället för tidigare 10 min.Jag backade tillbaka till den andra firmwaren, R15. DIrekt så varvade kompressorn upp i Hz istället för att bete sig som i den nya firmwaren.Märkligt att de gjort en sådan stor förändring utan att skriva om det i changeloggen. Jag skall ringa Nibe i veckan och prata med dem om detta.De får fixa till den innan jag byter igen.
Samma här, efter uppdatering går min F750 markant sämre. Efter jag tidigare flyttade upp BT21 ett par cm (till röret) så avfrostar min pump 10-12 minuter och har fungerar klockrent med denna lösning mer än 1 år. Efter uppdateringen till denna senaste skit firmware går den så mycket sämre.
Har någon pratat med Nibe vad som händer med detta märkliga körprogram på kompressorn. Fungerar inte något vidare hos mig.