Jag är säljare själv så jag vet förstås hur en säljare agerar.
Jag kan alla knep, och är rätt bra på att genomskåda om det är säljsnack eller uppriktigt menat.
Men en bra säljare verkar förstås alltid ärlig och uppriktig.
I detta fall tror jag dock att han verkligen höll med, det var ingen tvekan om saken nämligen, det var stor skillnad i hur Teslan kändes jämför med t.ex. en ny Sportage eller t.o.m en EV3, mycket smidigare och "modernare" känsla på mer än ett sätt.
Än en gång, jag jämförde en 2-3 år gammal bil som gått typ 4000 mil med nyare KIA, men ändå.
Jag blev inte imponerad alls, och det är ett skäl till att jag inte ens övervägt en Tesla.
Att min sambo "vägrar" en tesla på gården av politiska skäl skulle kunna väga in också, men den saken skiter jag faktiskt i.
Denna gång har jag köpt en bil jag fallit för på mer än ett sätt, jag vet att det finns tillkortakommanden, men totalt sett är det lite av kärlek vid första ögonkastet, och de gånger jag agerat på det har det som regel varit bra beslut.
Teslan hade troligen varit ett mer rationellt beslut, men rationell var jag när jag köpte Skoda Enyaq, och är supernöjd med, den.
Nu är det känslorna som fått styra, och jag hoppas jag blir supernöjd med detta val också.
Hämtar ut bilen om 1 timme och 40 minuter...