Hade besök av en utflyttad Piteåbo häromdagen, de hade kört från Stockholm och hit, det är ca 90 mil, laddat tre gånger och det hade tagit 11 timmar, en dryg timme längre än när jag brukar sträckköra till Stockholm med bara ett tankstopp.
Har man hemmaladdning så är det sällan några problem, värst är det nog för de som är mycket i fjällen och drar husvagnen dit någon gång/år.
Har hört några historier om när de fått skotta snö runt bilen och köra cupevärmare under för att värma batteriet för att bilen skulle gå igång, och en som fick ringa bärgare för att ta sig hem med bilen, då var det under minus 30 grader, och det var nåt år sedan, prylarna blir ju bättre, men med den typen av behov hade jag nog inte skaffat en andra elbil.
Det jag ser framför mig vad gäller längre resor är IKEA i Haparanda, och sjukhuset i Umeå den dagen någon i familjen blir allvarligt sjuk, till båda orterna tar man sig med ca 50% kvar i batteriet, så det behövs bara fyllas på med några procent publikt.
Visst, det händer att vi åker inåt land och fiskar, så då får man nog planera lite bättre så det går ladda någonstans, men jag tror det ska gå bra, alla städer inåt landet här uppe har ju horder av biltestare på plats vintertid, så jag tror det är rätt bra med laddare även på mindre orter.