Fortfarande inga fel på Skodan vi köpte i April, går otroligt bra måste jag säga.
Testade nya Toyota BZR touring förra veckan, den gick också bra, kanske lite mer riktningsstabil, skodan är rätt direkt på styret runt nollpunkten, det är inget problem för mig men man märker ju att de som har lite kraftigare rattrörelser får bilen att svaja lite fram och tillbaks, kanske en vanesak, men som sagt inget problem för mig, jag har bra känsla i nävarna.
Toyotan har noterbart mer effekt, över 400 hästar om jag inte missminner mig, men bullrade lite mer på vägen, möjligen på grund av att den bilen hade lågprofildäck, och största 20" fälgarna.
På Skodan är det "bara" 19" och lite högre profil på däcken.
Upplevde annars ingen större skillnad faktiskt, alla elbilar är rätt lika att köra måste jag säga, både bra men samtidigt lite tråkigt hur det blivit med elbilarna, skillnaderna försvinner allt mer mellan olika bilar, känns som att det är dags för lite mer av "livsstilsbilar" som är eldrivna för de som vill sticka ut lite?

Priset för Toyotan blir nästan exakt samma som för den utrustningsnivå jag valde på Skodan, runt 680 000 med fyrhjulsdrift, drag och vinterdäck och "maxpaketet".
Toyotan har större bagage, 640 liter mot Skodans 585 liter, men rent visuellt kan man knappt se att det ska vara mer plats i Toyotan.
En fördel med toyotan är väl möjligen att de tagit i lite mer i designen, Skodan är väldigt slätstruken och alldaglig, på toyotan ser man bättre att det är en ny bil, om man nu vill att det ska synas.
Har sett några Polestar av nyare snitt också på senare tid, de sticker också ut en hel del måste jag säga.