0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Surt, blev inget kupevärmaruttag (ännu i alla fall) då de inte hittade någon väg genom torpedväggen utan att börja riva ut prylar ur mottorrummet.Vet inte om jag är så sugen på att ha någon halvamatör som ska börja skruva i en helt ny bil, har dåliga erfarenheter av det på KIA-verkstan om jag säger så.Det blev ett uttag i motorrummet så jag enkelt kan ladda batteriet i alla fall genom att stoppa i motorvärmarsladden, alltså med en fast monterad batteriladdare.Ska se om jag kan hitta info om när12V-batteriet laddas, det jag vet nu är att det laddas när man kör, och när man laddar stora batteriet, vet dock inte om dörrarna måste vara låsta även på denna som det var på KIA:nSvårt veta också om det laddas eller ej. kanske kan man mäta på batteriet samtidigt som man stoppar i laddaren för att se om det funkar.Är i alla fall supernöjd med bilen i det stora hela, lite krångligt är det dock med sätesjusteringen, inte alltid den ställer om till mina inställningar även om jag sätter mig med nyckeln på mig och min profil vald, omöjligt också att lista ut varför.IDag när man sambo skulle åka gick det inte ens välja in hennes profil manuellt, gissar att min nyckel var för nära, men vet inte, hur som helst borde det ju gå om man väljer manuellt i infotainmentsystemet en annan användare...Stor skillnad på förbrukning mellan vinterdäck och 0-gradigt ute, typ 2.2 kWh/mil, nu med sommardäck och 15 grader ute ligger den rätt precis på WLTP-siffran (1.6 kWh/mil)Räckvidden är nog ett par mil mindre än på KIA:n, men det har ju ingen betydelse eftersom vi laddar hemma, och räckvidden räcker mer än väl till det vi behöver 99.9% av gångerna.