rocas, purjo__ och 11 gäster tittar på detta ämne.
Vill du ha lite koll på bilen och framförallt batteriet rekommenderas en Vgate iCar Pro 2S Från Amazon för 393 kr eller från Aliexpress som jag skickade efter 234 krAnvänd sedan appen CarscannerLadda ner färdiga dashbord här https://en.evspeicher.eu/obd-data/Viktigast att hålla reda på är nog att differensen mellan cellerna håller sig under 20 mV
osäker dock på hur svenska elnätet och dess operatörer hanterar det och hur det ska säkras vid nätbortfall och underhållsarbete.
2. Alla inställningar för klimatanläggningen står som jag ställt den när jag tar bilen nästa gång, t.o.m rattvärme, elbakruta och defrost av backspeglarna är aktiva trots att bilen stått ett dygn eller mer.
Tror absolut på v2g inom något år, betydligt mer realistiskt än vätgas, finns ju redan bilar och laddare som klarar det - osäker dock på hur svenska elnätet och dess operatörer hanterar det och hur det ska säkras vid nätbortfall och underhållsarbete.
Det borde väl slita en hel del på batteriet om det ska laddas ur varje dag och laddas varje natt lite överdrivet men ändå.
På Skodan har jag ställt in automatisk ratt och sätesvärmare dvs de går på om yttertemperaturen är under, tror jag, 7 grader. Har fungerat hela vintern.Bakspeglarnas värme går på automatiskt om knappen står i det läget.Bakrutans värme vet jag inte för använder inte den.
Tror mina batterilagerbatterier har 10 år eller 4000 cykler garanti.