Finns det några alternativ till elbil om man ska köpa idag?
Möjligen året ut, en plugin-bensin, sen stiger skatten till över 5000 kr/år från nästa årsskifte, men bara på nya.
Att köra en fossil bil de kommande åren kommer bara bli dyrare och dyrare ju mer koldioxidskatten höjs från EU, OM inte EU ändrar sin politik, vilket vi får hoppas.
Jag har i alla fall försökt ladda bilen när elpriset varit lite lägre i helgen, och nu på morgonkvisten hade jag fått upp laddningsnivån till 90%

Verkar konstigt med laddningen, ibland ligger den på 2.1 kW hur länge som helst, och ibland laddar den med 9 kW, eller som igår, 5.5 kW.
Detta även när inte mycket annat förbrukar el i huset, omöjligt att förstå sig på vad som styr det där.
Vi har ju haft rätt stabil temp runt -15 till -23 grader på senare tid, så man tycker att laddningen skulle vara samma varje gång man pluggar i.
"Felet" med att det inte går ladda och värma kupen samtidigt utan att kabeln är omöjlig att lossa från bilen verkar också bara hända ibland, i morse laddade den och värmde kupen samtidigt, men kabeln släpptes lös när jag låste upp bilen, som den ska.
Nu laddade den inte för att jag bett den, den var ju klar med laddningen när jag vaknade, men laddningen aktiverades igen när jag startade kupevärmen - så det skulle ju kunna vara en ändring i logiken som gör att den släpper kabeln när man ber den.
-19 grader i morse.
Ser ut att bli mellan -18 och -24 grader hela veckan...
Nu längtar man verkligen till Spanien, vi får hoppas det slutar regna där innan April.
Ser ut som att costa blanca har klarat sig bra från regnet, men delar av Spanien, och stora delar av Portugal har fått enorma mängder vatten, såg någon stad som fått 700 mm regn på en vecka, och vissa delar har fått 400 mm på ett dygn.
När det kom 140 mm på ett dygn här i Hemmingsmark för ca 20 år sedan rann vägar, broar, och vägtrummor bort.
Ett hus spolades bort av en störtflod i ån genom byn.
Känns i alla fall rätt bra att en av sakerna jag tog hänsyn till när vi köpte huset där nere var att det inte skulle ligga lågt, det ska mycket till innan vi drabbas av översvämning där vårt hus står, men kommer det 400 mm på ett dygn...