0 medlemmar och 13 gäster tittar på detta ämne.
Jag lyckas inte få kontakt med min Garo laddbox så jag kan den styra den utifrån egen solel.Nu har jag istället sänkt inställda säkrings storleken och skall se vad detta ger, jag har satt 8A.Det verkar som den nu laddar 1,8 kW och pausar detta om annan storförbrukare körs.Vid 3-fas laddar den från 4,3 kW. (Om jag tex har 2,3W solel så last balanserar den till 2 kW köpe el, (men det blir lite mer för huset drar ju lite också))Så det jätte "braiga" är att den i alla fall tar bort topparna, man glömmer ju lätt att man laddar har jag förstått, och åker då på en onödig effekt avgift....Hur gör ni andra som har effektavgift hela dygnet?
Kan nog inte köra förvärmning av kupén konstant men skulle nog kunna ställa in den på schema så den ska uppnå min önskade temperatur flera gånger per dag så det snudd på är samma temp,i kupén x antal timmar.Har dock inte kollat hur många gånger per dygn jag kan lägga in i schemat!
Han utgick från sina egna referenser som är att de bilar han kört som gör 0-100 på 5 sekunder låter betydligt mer och har sämre väghållning. Han äger för övrigt 3 jänkebilar. Två Ford Mustang och en Cadillac.
Onsdag nästa vecka blir det montering av kupevärmareuttag. Kommer gå på 2600 kr, halva priset som goodwill för att säljaren lovat mig att det inte skulle bli nåt problem med att hålla bilen varm.Borde fått det gratis, men man får väl vara nöjd med det lilla.Egentligen skulle man gjort det själv, men på en modern bil är det väl så mycket elektronik och sensorer så man vågar inte börja borra var som helst.
Det går, men gubben fryser redan vid +10 grader.
Problemet med Defas nya kabel är att det gör alla mina gamla cupevärmare värdelösa då de inte har rätt anslutning, så man måste köpa både kablar och cupevärmare + montage.
Näe, men vi åker iväg med den bilen kanske 5 gånger/dag i snitt, att hålla på att starta värmen varje gång 7-30 minuter innan är svårt (omöjligt) att komma ihåg, så istället för att vara förbannad hela vintern gör jag det enda vettiga, i brist på vett hos biltillverkarna.Nu bor ju inte alla kunder i Norrbotten, men man kan tycka tillräckligt många för att det borde bli en folkstorm, men folk i allmänhet är dummare än man kan tro.Samma sak med KIA:S pluginhybrider, där startar bensinmotorn så snart man anger att man vill ha värme i kupen.Man tror inte att det är sant!Och ändå köper folk bilarna, rena vansinnet.Trodde i alla fall att allt gått vägen, men inte det inte. Det jag hade beställt var installation av uttag i fronten, kabel in i kupen, och att de skulle skruva fast vägguttaget i någon plastdetalj på höger eller vänster sida i fotbrunnen på passagerarsidan.Kupevärmaren låg i bilen, och trot eller ej, nu har dom borrat fast kupevärmafästet i mittkonsolen, och satt dit kupevärmaren - RIKTAD BAKÅT i kupen, som om man bodde på gotland och aldrig fick minusgrader ute. Så nu har jag borrade fula hål i mittkonsolen, och ett litet helvete att få loss kupevärmaren från fästet, ett klickfäste som jag av egen erfarenhet vet brukar vara riktigt besvärligt att få loss kupevärmaren ifrån. Den låses fast när man klickar den på plats och är riktigt svårt att ta väck igen.Jag har antingen kupevärmaren på passagerarsätet så den blåser mot framrutan, eller som jag haft de senate 10 åren, fastspänd med en rem längst bak på locket för mittkonsolens prylfack/armstödet.Då blåser det direkt mot framrutan så man slipper skrapa is varje gång man ska iväg med bilen och det snöat eller isat på framrutan.