0 medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
1fas pratar vi oftast schuko som oftare blir överhettad än cee donen, som uteslutande används för trefas, vid höga strömmar.
CEE finns i enfas också, extremt vanligt dessutom, finns i alla husvagnar och husbilar som byggts de senaste typ 20 åren.Borde inte vara ett problem om folk vill ladda sin elbil med enfas, om man använder CEE.
Sådana här grejer är det sista jag skulle köpa från Aliexpress.Har du sett på Youtube när de tar isär liknande prylar?Noll elsäkerhet, extremt klena kopparkablar och ibland inte ens koppar, jordkablar som intr ens är anslutna osv osv. Vad jag kan se så är den inte laglig att koppla in på nätet, saknar CE-märkning mm.
Visst finns det cee don för 1-fas men det spelar ju ingen roll om det inte är en cee laddsladd man tänker skaffa. Svara ärligt, var det en cee laddare du tänkte att du skulle komplettera med? Varför det i så falll? Jag hade en blå cee-laddsladd i början när jag hade hybrid som jag laddade. Det var innan jag hade laddbox hemma och som ett säkrare alternativ till schuko-laddarna. Men jag skulle definitivt inte välja en sådan som nödladdare, då man trots att du antyder att den är väldigt vanlig, begränsar utbudet av laddmöjlighet med typ 90%. Och de allra flesta campingar m.m. som använder det blåa cee uttaget gör det för dess överlägsna väderegenskaper snarare än dess förmåga att leverera 16A och är ofta avsäkrade med 6A och med uttryckt förbud att ladda bilens ev batteri med.