0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Vi laddar alltid fullt innan vi åker. Gäller även på hemvägen. Fixar det på kvällen innan.
På fjällsemestern är det nog inte alla som har möjlighet att ladda batteriet beroende på hur man bor .
Gissar att dom inte var på fjällsemester i Malung utan kom kanske från Idre vilket är ca 160 km hade hyffsat med kräm kvar i batteriet när dom for i kyla med full lastad bil + takbox så
Dom flesta kommer troligen från Sälen
Kanske var ännu längre köer där
Till fjällen har jag inte hört något om köer för att ladda då högst troligen inte alla åker samtidigt.Vid stugbyten/lägenhet så åker dom flesta inom samma timme gissar jag på och det är nog där kruxet ligger om man inte varit förutseende att ladda bilen innan på lämpligt ställe om man haft möjlighet.
stugbytardagar är det typiskt köer mitt på dagen på ställen nedåt där många passerar. Starta med full laddning är alltid rekommendabelt. Går att lösa med 6A från en stickproppsladdare i värsta fall, man har ju en vecka på sig där uppe. Eller besöker man en destinationsladdare nån gång under veckan och toppar upp med stickproppen sista natten. Ingen raketforskning
Ingen raketforskning att ladda men det kanske inte är möjligt på många av ställena.Flera av stugorna vi bott i har inte haft egen parkering, bilen vill man helst inte röra under veckan man är där.Än så länge åker vi ladd/fossilt privat och snart bara el på firmabilen så behöver i dagsläget inte planera längre privata resor men den tiden kanske kommer !
mm.. när jag körde ICE ville jag inte heller röra bilen under fjällveckan, kallstarter i -20.. ruggigt. Nu sätter man ju sig i en varm, isfri bil bil och bara rullar iväg, elbil i fjällen är magiskt bra.