0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
En två år gammal Polestar går nu att få för ca 350000:- det kan vara ett vettigt köp, de skickade med både service, försäkring och garanti också.https://www.wayke.se/objekt/42ed775a-c320-488d-837d-694b527f4de3/polestar-2-standard-range-single-motor-64kwh-automat
Sen så finns ju Kia Ev6 som är lite mer påkostad än E-Niro. Finns som Rwd och Awd.
Nu Rickard börjar jag bli lite orolig … Har du börjat falla för grupptrycket Skämt åsido om jag hade ekonomin o vetskapen om att de styrande inte kommer införa massor med straffbeskattningar o annat trams de närmsta 10-20 åren så skulle jag kunna tänka mig en elbil. Det är ju just det här med vindflöjelpolitiken som gör att man avvaktar med mkt…
Själv undviker jag i dagsläget Kia och Vw då Hedin bil är ett rövföretag och lika så Toveks. Men om jag kan undvika Hedin och Toveks så kan en Ev6 eller ID3 passa mig.
Nuvarande förbrukning
Ser.Jag laddar till 80% och sedan kör x mil och laddar till 80% igen, då blir det runt 2,2kWh, med det man laddat.Kortkörningar på 2km kan bli 3-4kWh, så liknande🥲Vi åkte 90 km till Gekås i november med Eco mode, dvs utan värme en gång, aldrig mer, då var förbrukningen 1,8 kWh, lägre går nog inte på höstvintern.Nu står bilen på rep, ingen värme, fläkten sönder eller nåt sånt. Elbils elände!! De har bytt delen men jag kan inte få ut bilen då de har datastrul!!! Fanimej nu måste all onödig elektronik o datablaj ut ur alla bilar. Ta bort centrallås, alla Sensorer, onödiga lampor databoxar, bus system, tv skärmar, gps, ...... Tur man har garanti, köp bilar med lång garanti!!Din har väl hyfsad garanti, eller?Drömmer om en 740 GL, då bytte man fläkt snabbt efter ett kort besök på närmaste bildelslager (bilskrot), allt mycket lättare då!!!!