BiggerDigger och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du är den typiska kunden man skulle avråda från att sälja en elbil till. Du kan omöjligen äga ett sådan då exakt allt som den står för är fel och kommer vara missnöjd då den inte går 120 mil, går sönder i kylan och dessutom all miljö som blir förstörd. Du ska slippa betala för vansinnet. Vänta i 30år i allafall.
Hur funkar nya dieselbilar i -30 och kallare? Är det AD-blue på alla nya bilar? Det fryser väl?
Jag har E-kort. Man får säker räkna med 5kWh per mil i den klassen. Audi och BMW får säkert dra 2,3 och lite till på E-Kort. Säker Mercedes också. Vi har 1600kg på Hyundaien. Vore konstigt med 4x4 och 239Kw om det inte skulle gå. Tycker det ändå är lågt för den typen av fordon.
Ja, men hur mycket är förbrukning i 80 km/h? Norrmannen körde med boggiflyttsläp och hamnade under 5 vad jag minns. Tror det var MB suv han testa. När jag kör tungt släp är det fartvinden/hastigheten som påverkar mest. Dvs med kapell uppe drar det bra mycket mer.
Etiopien tillåter numera enbart elbilar!https://alltomelbil.se/etiopien-forst-i-varlden-att-forbjuda-fossilbilar-har-galler-nu-elbilar/Thailand vet jag också att omställningen verkar gå rätt fort i.