0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tror hålet är kring 200 eller mer faktiskt, skall kolla om jag hittar några papper på det. Tvivlar på att det finns nån vakt faktiskt, dock ser jag att trycket är lite dåligt och jag hittar inte var man kan fylla på detta? Kan man se på nått sätt hur patronen jobbar ?
Fan; stackare. Eftersom du själv insåg att det var en för liten pump, skulle man vilja spola tillbaka bandet i det här fallet, där man säger till kvalitetsansvarige "japp japp, 1245-6 kW check", men ringer Pelle på Värmepumpsbolaget och uppgraderar pumpen till en 1255-12:a i hemlighet... jävla byråkratimuppar... #Sverige.Lätta lösningen: Sätt in en/flera byggfläktar på 650/1000/2000W i rummet/rummen där det är kallast, stäng dom sedan på nätterna. Eller sätt igång förvärmaren på FTX:en om ni har någon sån, och den räcker till(?), men det är högst tveksamt vid ett så stort hus vid -35°C...Brukar vara 1.2-1.8kW-värmare i normala FTX:er, och du behöver den större modellen...Betongplattor är suboptimala vid -30°C, då är det "luftvärme" och tjocksockar som gäller, om man vill ha bra komfort...(Eller s-j-u-k-a mängder elpatron..eller överdimensionerad kompressor/borra).Edit: Vänta, kör ni poolvärme på sommaren? Borran får inte vila så mycket då
FTX har både för och eftervärmare men hjälper inte, luften är iskall, vi hade -41 i förrgår dessutom så inte en chans den orkar Vi kör inte poolvärmare, vi kör frikyla dock
....... dock ser jag att trycket är lite dåligt och jag hittar inte var man kan fylla på detta?
Så här ser det ut hos mej, om det är till nån hjälp.