Läste lite på deras hemsida och där skriver de såhär:
Vid tillkommande arbete utöver vad som är specificerat i specifikationen debiteras detta genom installatörsfirman
Jag tolkar det som att varmbostad bara är ett säljkontor som har avtal med ett antal installatörer i stockholmstrakten.
Min erfarenhet är att de företag som tar på sig denna typ av installationer antingen är nystartade, eller oseriösa och har svårt att hitta kunder baserat på egna meriter eller t.o.m dåligt rykte.
De får helt enkelt nöja sig med vad de kan få.
Jag kan förstås ha fel, men det finns otaliga exempel på detta i forumet sedan många år.
Inte bara kan installationen bli undermålig, det brukar också kunna bli problem med åtgärder av de fel som finns, och de fel som uppkommer.
Ersättningen för felsökning och reparationer är låg, och installationsfirmorna jobbar heller med annat som ger dem bättre förtjänst.
Vi vanliga installatörer som arbetar och får uppdrag baserat på rekommendationer och rykte tar förstås ansvar även för garantiärenden och reklamationer även om det knappt ger kostnadstäckning i många fall, det är helt enkelt avgörande om man vill få nya kunder att sköta de gamla på ett bra sätt.