Hej,
Jag har en NIBE F-1155-12 som jag uppgraderade till myUplink i somras. Under eftermiddagen så fick jag ett larm om "Låg KB-ut", eller mer specifikt "EB100-Ep14". Enligt "Meddelandedetaljer" i myUplink appen så återställdes larmet några minuter efter att det löstes ut, men köldbärare in och ut är 12.2 resp 10.6 grader tre timmar efter larmet löstes ut, dvs bara elpatronen är aktiv.
Eftersom pumpen är installerad i min stuga några timmar bort så skulle jag vilja återställa den från larmläge via appen, men hittar ingen sådan funktion varken i appen eller via myuplink.com. Stämmer det, finns det verkligen inget sätt som man kan återställa den från larmläge utan att ha fysisk tillgång till frontpanelen på pumpen?
Sedan undrar jag om det finns något sätt att se via appen/weben om larmläget är aktivt (förutom indirekt genom att tex KB in/ut värdena är långt ifrån de normala).?