0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mina J-a ungar har varit på vind och missat att haka fast stegen i spärren innan de stängde luckan.Nu har givetvis stegen kanat bakåt och spärrar så att det inte går att öppna.Kollar på gångjärnen, de har målats så många gånger att jag inte ser om sprintarna kan knackas ut, ska kolla imorgon.Annars kan jag öppna max 5 mm vilket är för lite för att kunna peta in ett verktyg för att knuffa stegen bakåt.Annars återstår att lossa listerna och be till nån där uppe att det sitter skruvar eller liknande för att kunna ta loss eländet.Men är det byggt som allt annat i huset så är det spikat vilken kräver att jag sågar av spikarna med en tigersåg, SUCK!!!Nån som har en kreativ idé?
Hamra ordentligt på låssidan samtidigt som den försöker öppas? Tänker i fall det kan ta bort friktionen från stegen.Får ingen superklar bild hur det kan ske. Det är en lucka i innertaket väl?
Mockfjärdshus?
Någon vindventilationslucka ute i nock du kan pilla bort och sträcka in någon lång pinne med långt snöre och krok så stegen flyttar sig?
Ändrar mitt förslag till att borra ett hål storlek karmskruv för att peta tillbaka stegen genom, sedan dölja med en karmskruvsplugg.