0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
RikardKolla Toyota RAV4 laddhybrid.Den har vad du söker och kostar från 1/2 mille ny/Bensod
På den ena sidan diskuteras förvärmningsslinga och arbetstank som dyrt och här diskuteras bilköp. Rickard behåll den bil du har, så billigt kan du aldrig åka även om du måste reparera den i bland.Har man bilen som ett intresse är det ju en annan sak, själv har jag noll intresse av personbilar och vill bara transportera mig mellan A-B.
Jo, enda anledningen att jag egentligen överväger detta är för att det nog blir allt svårare sälja en Diesel ju närmare vi kommer körförbud i städer och liknande, om vi nu kommer dithän, kanske vaknar våra politiker upp till vansinnet de håller på med och ändrar på reglerna.Fast just det där med förbud i stadskärnor kommer nog, även om de inte går vidare med försäljningsförbud från 2035.
Jo, Sportagen är fin, men lika dyr som en elbil, det känns inte rätt på något sätt.Men du har alldeles säkert rätt i att det vore bäst.Det jag vänder mig emot är (så vitt jag vet) att det inte finns värmepump i den bilen.Här har vi behövt köra kupevärmare flera morgnar redan, för att det är frost på bilrutorna, och jag vill ju inte ha en pluginhybrid som startar bensinmotorn så snart det behövs värme i kupen.För att jag skulle köpa en Sportage plug-in skulle den behöva ha:Motor och kupévärme inkluderat när man pluggar i laddningen, alltså motor och kupe ska värmas av bilens eget kylsystem med hjälp av elvärme som kommer från laddkabeln/uttaget.Den ska gå köra på pure electric och värma kupen med elvärme, eller värmepump, så länge batteriet räcker, eller rättare sagt, den ska göra som jag vill, om jag bara ska köra två mil så ska el från batteriet värma bilen, vet jag att jag ska åka 10 mil så kan den få starta motorn, men det ska förstås inte ske innan batteriet börjar vara tomt ändå.Kan du förklara för mig hur det fungerar, jag kan inte hitta någon info om det på KIA:s hemsida, så jag förutsätter att de fortfarande startar bensinmotorn med tvång för att hålla bilen varm, om man behöver värme i kupen?
Nyfiken på vad det var för bil?
Citroën och Peugeot går bort direkt för egen del