0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Vad jag inte förstår är varför man måste byta ledningar man har ju ofta ledningar som räcker till 10A motorvärmare då bör dom räcka till 10A laddning också.
Ytterligare en elbilsbrandhttps://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/lastbil-har-k%C3%B6rt-in-i-r%C3%A4cke-p%C3%A5-stallbackabron-brinner-f%C3%B6r-fullt-1.114687683
Har du besökte ett miljonprogramområde dom senast 30 åren? Där finns det mer eller mindre aldrig några motorvärmaruttag.
Tror du verkligen elen kommer bli så dyr så att elbilar blir dyrare att åka i än en diesel eller bensin bil ?
Hur många tror du köper elbil som inte har tillgång till laddning där dom bor eller jobbar ?
Bygg en laddstation själv och börja sälj vet jag!Bara att bygga några laddplatser kostar miljoner, och de fasta avgifterna är skyhöga med tanke på de effekter vi talar om.Ska det bli billigt i hyreshus så kommer det i så fall att behöva subventioneras av alla andra, som inte äger bil t.ex.Eller tas pengar från den aldrig sinande statskassan.
Nja, om folk inte vaknar upp och protesterar så kommer det bli mycket värre, World Economic Forum, vars deltagare är de allra rikaste i världen ser ju framför sig att vi inte ska ha bilar alls, och vi ska bo i bilfria städer där all service ska finnas inom 15 minuters gång eller cykelavstånd.De har sådan ekonomiska och ideologiska muskler att de fått större delen av västvärldens politiker att agera i den riktningen.Och allt bygger dessutom troligen på lögnen om att mer CO2 skulle orsaka död och förintelse, vilket inte är fallet om man sätter sig in vetenskapligt i frågan.Inte ens IPCC tror ju längre att det kommer att bli så eländigt som vissa vill få oss att tro, ändå går FN:s ledare Guiterres ut och varnar för jordens undergång som en tvättäkta fanatiker.Det är riktigt illa ställt med demokratin och den hjärntvätt som människor utsätts för, och det är förstås därför jag börjar uttala mig i dessa frågor - så att i vart fall jag kan säga att jag gjorde vad jag kunde.Förutom att sätta sig in i dessa saker, och lyfta frågorna till debatt så kan man självklart också påverka i val, men jag kommer att hålla mig från politiken i dessa frågor, det väcker tillräckligt mycket ont blod att diskutera klimat och miljö utan att blanda in politik.Det värsta är att besluten som fattas av WEF, FN, WHO och liknande organisationer inte är demokratiska, utan styrs av miljardärer och mutkolvar av sällan skådat slag.De har dessutom mutat större delen av politikerna inom en stor del av det politiska spektrat att agera duktiga idioter genom att stötta dem personligen, eller som t.ex. att ekonomiskt stötta olika ideella och/eller politiska organisationer och se till att de bygger upp ett narrativ som passar dem som hand i handske. Resultatet kommer att göra oss alla fattiga, begränsade och övervakade, allt för att krama ut ännu lite mer pengar till de som redan äger 90% av alla tillgångar.Det WEF, FN, WHO och EU håller på med nu är gränsande till Fascisms om man ska vara helt uppriktig.Det finns hur mycket fakta som helst som jag kan länka till som styrker mina påståenden, men jag uppmanar er alla att istället söka egen information, och tänka logiskt, och kritiskt.Men som ett generellt svar på din fråga.Ja, vi kommer under överskådlig tid att ha fossilbilar kvar i trafik, det innebär att vi kommer behöva ha dubbla infrastrukturer för fossila bränslen och el-laddstationer - det fördyrar.Vi kommer att tvingas minska CO2-utsläppen - det kommer att fördyra.Vi kommer att behöva bidra till staten med ca 20 miljarder som de tappar i intäkter på bränsleskatterna - det fördyrar.Vi kommer troligen dessutom att se hur narrativet att ingen ska kunna transportera sig med eget fordon på olika sätt fördyra bilägande - bara för att det är "ont".Så, ja, om inget allvarligt görs för att stoppa vansinnet som pågår så kommer det att bli lika dyrt, eller dyrare att tanka en elbil, eller i vart fall att äga den, och förflytta sig med den, om det är elpriset som blir högt, eller skatterna, avgifterna och KM-avgifter kan jag inte säga.Men, och det är ju detta som är viktigt, om vi ska vara för detta så måste vi vara säkra på att det är bätre och mer praktiskt att ha en elbil än en fossil bil, och att det blir bättre för miljö, klimat och ekonomiskt - just idag tror jag inte att något av dessa saker gynnas av en påtvingad övergång till elbilar, eller en panikartad minskning av CO2-utsläppen på valda delar av planeten.Frågan är felställd, ALLA ska ju köpa elbil efter 2035.Jag vänder på frågan, hur många tror du INTE kan ladda hemma när alla tvingas ha elbil?Eller vara utan bil.50% kanske?