0 medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.
Brukar vara så att det är dem som inte äger en elbil som har störst problem med elbilar…
Ja. Riktigt märkligt hur många konspirationsteorier som länkas i tråden. Tesla har ingen service alls. Allt som behöver göras är att byta ett luftfilter för ventilationen/ac varannat år och se till att bromsarna motioneras då och då.
Kan rapportera följande. Granne 1: Polestar rwd. Ägt ett år. Problem=0 än så länge. Laddar hemma. Kör 5 mil om dagen normalt. Äger en dieselbil också. Vid två resor på ett år, dvs från den var ny har hen laddat efter vägen. Ena redan var på 80 mil och den andra på 60. I övrigt nöjd. Bra vinterbil. Snabb värme. Hen kör rörligt pris då det finns bergvärme i huset. Inga planer på byta. Inga planer på att byta. Min fru: Bilen passade 100mil. Inga konstigheter än så länge. Det låter nått störande ljud från förardörren som försvinner när den dras in. Hon pendlar 5 mil om dagen. Blandad körning. 70% är det 100km/h som är gällande hastighets begränsning. Noterade att 93% gick till motorn, 4 till värme och 3 till elektronik/lampor sist jag var med. Betalar 163 öre/kw för juli. Har än så länge rörlighet elpris men kommer fixa timdebitering. Räknar med 5000 kWh för bilen per år. Batteriet rymmer 77 kWh. Förbrukning kan man räkna på 2 kWh/mil men tror den nu låg på 1,7 i snitt sen ny. Nånstan 3 kr milen i förbrukning i dagsläget. Bilen är beställd innan bonus togs bort, så den borde ha rätt till 50000kr tillbaka. Granne 2: Renault Zoe. Timdebitering på el. Eldar pellets för värme. Förbrukning ca 1,3-1,4 kWh/mil. Den har bara 22kw laddare ac. Har en bensinbil också.