0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Ja det är vad jag fått veta i Ngenics användargrupp på Face Book , ställ dina frågor där så svarar Ngenic bl.a. https://www.facebook.com/groups/1133747714210165
Märkligt att behöva söka svaren i en användargrupp på rudimentära frågor.
Är det inte någon på detta forum som vet om man kan använda Lan-adaptern Brp069a61 ihop med en app som har elprisstyrning, Typ Tibber eller liknande?? Tråkigt när jag vet att det finns Daikin folk här på forumet som inte kan tala om hur det ligger till med deras arbete med just Tibber som det pratats om på detta forum.
Redan svar från NGenic Support "Vår innegivare har en solljussensor som mäter solinstrålning samt innetemperatur. Vid stor nivå solinstrålning blir det lägre produktion av värme.Vi använder inte väderlek utan endast signalen från den befintliga utegivaren för att läsa av utomhustemperaturen. Då får vi en relation mellan inomhus och utomhustemperatur och därmed ser hur de påverkar varandra. På några dagar lär sig Tune hemmets dynamik och förstår hur exakt mycket den behöver påverka värmepumpen för ett bra inomhusklimat."Ställt följdfrågor om solljussensorns funktion då mitt inomhusklimat redan är ganska exakt och bra. Även frågat om funktion med solpaneler.