0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Tror inte att någon ÅF känner till det.Vi har i alla fall inga rapporter om dåligt fungerande maskiner från säsongen 22-23, bara från förra hösten och framåt till midsommar i år.Min son som monterar hävdar att vi fick maskiner med modifierad mjukvara under förra hösten (Märktes på annan uppstartssekvens), huruvida den mjukvaran som kom då orsakade problemen eller ej vet jag dock inte.
Nej, och det kan man väl förstås om kunderna i söder aldrig utsätts för dessa temperaturer.Säkert svårt dra gränsen för hur långt man ska gå, jag avundas dem inte de där besluten.Att byta kort kostar antagligen mer än de tjänar på att sälja en maskin.Kanske väntar de på en lösning som omfattar uppdatering av mjukvaran på plats, vilket inte skulle kräva byte av kretskort.Vem vet. Några uppgifter om att de skulle försökt lösa problemen med låg effekt vid extremt låg utetemp har jag i alla fall inte hört något om, möjligen ett försök att lösa problem med avfrostning - och att den lösningen möjligen innefattade en strypt uteffekt vid extremt låg utetemp - som i sin tur orsakade de problemen. Vi har inte haft en enda kund som klagat på avfrostningen sedan maskinerna kom ut.Uppdateringarna gäller även RW25, vi har bytt kort på en sådan som vi hade i lager sen i våras.