0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nja, det är rätt stor skillnad på att inte lita på säljare, säljsiffror och att inte lita på någon, jag tror det är sunt att vara skeptisk.Det är alltid dumt och trist att bli lurad, eller känna sig lurad, det är innan man har bästa förutsättningarna att bli nöjd.Luftvärmepump är inget undantag, varken sämre eller bättre. Den installeras av en anledning, att bli billigare än direktel inkl utlägget och sämre komfort (ljud, ojämnare värme, mellan rum).Tillverkaren ska ta tag, erkänna och lösa problemet, när problem uppstår, som sagt fel kan alla göra och råka ut för, men det ska inte bli så att gnällande kunder får fördel mot alla andra kunder, problemest ska lösas hos alla och att det är tydligt att det är tillverkaren som bär ansvaret, inte bristande installation eller gasmängd etc.
Nu har jag fått besked.Man har gjort en uppdatering av mjukvaran som omfattar både problem med bristande effekt vid extremt kallt väder, och problem med avfrostning under vissa specifika förhållanden. (inget som vi fått några klagomål på)Alla maskiner som finns i lager (Från midsommar och framåt) har den uppdaterade mjukvaran.Har man upplevt problem på redan installerade maskiner får man väl vända sig till sin installatör antar jag.Det kan förstås finnas återförsäljare som har de äldre maskinerna i lager, så som kund får man nog ställa frågan.