0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag fattar NOLL eller har vår VP fått vårkänslor i och med att vi fått vår här uppe?! Fått till temperaturen inne, men kan inte förstå trots det jag läst här inne hur jag kan minska antalet starter/dygn...Hm trög norrläning Jag har ställt ned VV-start till 42° tidigare körde jag 44°Sen har jag provat att hålla in knappen till menyn 10 sek...Förstavalet som kommer upp är antalet gradminuter...Vad jag förstått är det inte där jag kan påverka antalet starter? Nästa steg på denna meny är Vp diff 13 och under är det 3Är det i den menyn som man ändrar och ska diffen i så fall vara minst 16° Vilka värden kan man i så fall skriva inKommer jag ned i ca 20 starter /dygn är vi nöjda men 40 känns definitivt inte bra för livslängden på VPn studsHa dé
Okey du har alltså hittat gradmin i undermenyn efter att hållt in knappen tio sekunder...Gör då så här tryck in plustecknet en gång tryck sen på kanalvalsknappen igen då kommer du in i en meny till öka då gradmin vp till förlagsvis 100 och även ts min till 360...Då startar din vp när 100gradminuter av underskott räknats in..Alltså väntar din vp en stund till innan den hoppar igång..resultatet blir förre starter.
Sen har jag provat att hålla in knappen till menyn 10 sek...Förstavalet som kommer upp är antalet gradminuter...Vad jag förstått är det inte där jag kan påverka antalet starter? Nästa steg på denna meny är Vp diff 13 och under är det 3Är det i den menyn som man ändrar och ska diffen i så fall vara minst 16° Vilka värden kan man i så fall skriva in