0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Hej!Jag har en Atria Optimum 10 som inte går bra alls, började för något år sedan med rosthål på kompressorn, så byte av den. Därefter fortsatte problem med Larm Lågtryck, den har fungerat så länge det varit milt väder, men så fort det blev runt minus 10 fick jag Lågtrycks larm, konstant. Har haft här firman som installerade pumpen samt gjorde kompressorbyte och de pumpade igenom brinekretsen och bättrade på glykolblandningen. Hördes innan att det var en del luft i systemet, ett porlande ljud innan och efter start. Problemet verkar dock ha blivit värre sedan de var här och gjorde det, jag upplever på ljudet att det verkar vara mer luft i systemet.Nu vet jag inte vad som är normalt men vid -6 grader ute temp som det är nu så ligger brine in= -10 och brine ut= -12.Jag upplever att brinekretsen blir kallare och kallare när kompressorn går och tillslut så kommer Larm lågtryck och den slår ifrån.Kan det vara så att det enbart är luften i systemet som spökar? Är oerhört tacksam för alla tips, inte så kul att köra på tillsats när elpriserna är vad de är :/