0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nån som testat, å vad blev isf resultatet? Täljsten är ju en otroligt effektiv värmeackumulator, så nån person eller nåt företag måste ha testat vad som händer. Har själv en ide´, att framledes göra om min 3 m3 oljetank till ack-tank, å då delvis fylla den med t.ex täljsten. Bra isolerad borde det öka förmågan att lagra värme rejält. Men frågan är, om trögheten att värma innehållet, å förmågan att lagra värme, tar ut varandra?mvh humlan.
Förra veckan kom en man fram till mig o frågade på fullt allvar vad jag trodde om att isolera en acctank med potatismos.Han hadde märkt att när han köpte mos o korv på macken tog det väldigt lång tid innan moset kallnat så det gick äta.Jag vet ingen som testat detta sa jag men det kanske vore nåt för humlan att prova
Citat från: tolins skrivet 13 april 2006, 08:04:49Förra veckan kom en man fram till mig o frågade på fullt allvar vad jag trodde om att isolera en acctank med potatismos.Han hadde märkt att när han köpte mos o korv på macken tog det väldigt lång tid innan moset kallnat så det gick äta.Jag vet ingen som testat detta sa jag men det kanske vore nåt för humlan att prova Samma sak med tomater, har man gjort varma mackor med tomat på så vet man att hur länge man än låter dem svalna efteråt så nog bränner man gommen på tomaten. Så fyll en acktank med tomater så får du nog riktigt bra värmelagringskapacitet.