0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har en fråga, håller på att renoverar mitt hus och har idag vattenburen el som värme. Skulle det löna sig att investera en luft/luft värmepump och köra den tillsammans med mitt befintliga system?Mitt hus är från början av 1900-talet, stående timmer med panel på utsidan. Tilläggsisolering 200 mm på utsidan och 70 mm på insidan. Torpargrund med muntersavfuktare (Homedry) pga tidigare fuktproblem (svamp och annat elände). 60 kvm + 40 kvm övervåning.Har ingen aning om tidigare års el förbrukning då vi inte har flyttat in ännu, den föregående ägaren använde inte huset för boende.Jag har funderat på att införskaffa mig en lvp av märket Sanyo SAP-KRV93, en byggfirma i närheten säljer dessa för 15995 kr inkl. montering.Tacksam för svar.MvhBen
Är det en Sanyo 93EH eller 93 EHN?mvh Rickard
Det var ett väldigt bra pris dom har på sanyopumpen,det är väl 5 års garanti på dom också.vore jag som du skulle jag nog slå till nu så kan du använda den till lite kyla i sommar.Jag kan garantera att till hösten är priset högre för då behöver ingen ge några rabbatter man säljer allt man hinner ändå.