Hej forumet!
Jag har en 512C sedan tidigt 2020, nog ett rätt tidigt exemplar. Hade service på den i höstas, med senaste mjukvaran samt lite annat smått och gott. De klippte av några givare bland annat, som tydligen var lite för känsliga. Har haft lite olika sorters larm genom åren, men inga större driftstörningar.

Ibland kör pumpen som synes på väldigt hög framledningstemp, har varit så enda sedan start. Jag tänker att det blir lite väl hett för parketten. Undrar dock om detta är ett problem eller om det är någon känd effekt av varmvattensberedningen som "slår över" på framledningen, eller om något är fel? Systemet är inställt på golvvärme, och med maxtemp 46C. Det är för det mesta golvvärme, enstaka radiatorer men de går fint på "lågtemp" och komforten i huset är god. Utetempen i bilden styrs av en Ngenic Tune.
Installatören satte till en början en extern givare på kopparröret som är "tillförsel" i värmesystemet, men den larmade hela tiden om övervärme och jag blev ombedd att koppla ur den så den endast kör på sin interna sensor. Då slutar ju larmet, men jag tänker ju att detta kanske ändå är lite udda?

Någon som har sett liknande eller har någon teori om vad det beror på?
Tackar!
Stig