0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej, skicka din epost så kan jag hjälpa dig.
Jag är också intresserad av FW uppdatering till min ecodan. SD kort har den redan.. var får man tag i fw och hur går det till?
Samma här.Hur gick det för dig? Hittade du någon firmware-uppdatering?
Jag har pratat med Mitsubishi själva. Det är installatören som ska göra det. Men min vill inte. På reddit hittade jag en google drive länk med firmware och pdf på hur man gör.https://drive.google.com/drive/mobile/folders/18RT9mcwQj4Ro-d09x-T1mGcMWAl2tR2eSer enkelt ut men jag vågar inte riktigt uppdatera, kan ju inte verifiera att fw ej är manipulerad.
Om du inte redan har har den så kan jag skicka den till dig med instruktioner. Skicka meddelande till mig med din mejl.Tror att uppdateringen även fungerar till andra modeller som använder FTC 4. Alla modeller som slutar på "B" troligen?
Jag har laddat ner 2001 och installerat i min Ecodan med FTC6.Kan bekräfta att det fungerar toppen.PID-regulatorn har blivit avsevärt mycket bättre tycker jag, och avfrostningar verkar fungera mycket bättre!Jag gick från 1500 till 2001, så mycket verkar ha hänt.
Kul att det funkade! Har blivit mer och mer övertygad så har tänkt prova till sommaren.Uppgraderade du med sd-kortet som redan satt i innedelen?