Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: EVU-läge, Integral  (läst 912 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Salling

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
EVU-läge, Integral
« skrivet: 25 augusti 2022, 11:14:36 »
Vi fick får ATEC + total 60 installerad denna vecka.
Köpte till thermia online.
Jag har nyfiken som jag är testat EVU-läget lite och hittills verkar vi inte ha märkt av på varmvattnet att systemet varit förbjudet att arbeta under ca 4h när ertariffen varit som högst. Såklart blir det något helt annat under vintern. Första testet så verkade det som att den förstod att ”kl18 går jag in i EVU, bäst att köra igång strax före kl18 så jag klarar mig”. Verkade dock inte vara fallet i morse, men jag ser att varmvattnet aldrig heller gick under 50grader.
Finns det någon som har testat detta och vill dela sina erfarenheter?
Och integralen är i mitt fall inställt på -60. Är det ett default-värde? Är det någon som har ändrat detta och isåfall av vilken anledning? Är som sagt ny med denna panna men intresserad och nyfiken. Och med elpriserna som råder i SE4 så vill jag kunna spara slantar genom att vara aktiv. Så ni som använder er av EVU, hur tänker ni?

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor p ntet, leverans till drren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!