0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Halloj,japp, det var så jag förstod det.Dock, som sagt i mitt fall, kör jag inte 'renspumpen' konstant. Men jag kan acceptera att öppna och stänga kranarna vid behov, tills jag väljer att automatisera det hela.Det känns som jag vill se att jag får bra fart i prylarna innan jag gör mer investeringar!/Peppe
Termias program styr nog poolstyrningen liknande som Nibes med växelventil som kopplas på framledningen då inget radbehov föreligger
...Termias program styr nog poolstyrningen liknande som Nibes med växelventil som kopplas på framledningen då inget radbehov föreligger. b00k ...
Citat från: peppe skrivet 18 april 2006, 11:00:56Dock, som sagt i mitt fall, kör jag inte 'renspumpen' konstant. Men jag kan acceptera att öppna och stänga kranarna vid behov, tills jag väljer att automatisera det hela./PeppeDetta gör att man ej behöver ha poolpumpen igång konstant. Men sen har jag ett manuellt läge som gör att poolpumpen går konstant. I det läge så styrs ej poolvärmen av VP programmet utan en difftemp givare som startar och stoppar då min värmekälla som är lagrad i ack tank är varm nog. Alt konst utan difftemp kontroll. Detta är hemma snickrat av mig själv i en egen poolvärmebox.Termias program styr nog poolstyrningen liknande som Nibes med växelventil som kopplas på framledningen då inget radbehov föreligger. b00k
Dock, som sagt i mitt fall, kör jag inte 'renspumpen' konstant. Men jag kan acceptera att öppna och stänga kranarna vid behov, tills jag väljer att automatisera det hela./Peppe