0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tjena.Om du väljer att sköta shuntningen manuelt, ska du ändra värmestoppet till max och öka kurva min till önskat pool temps värde kanske något högre beroende växlings förlust i Poolväxlaren.Tänk också på att stänga av framledningen eller returen till/från Radiatorerna, (det räcker med en av dom) för att undvika att värmen åker upp till huset.// Thermia Support
Citat från: Thermia Support skrivet 12 april 2006, 13:46:52Tjena.Om du väljer att sköta shuntningen manuelt, ska du ändra värmestoppet till max och öka kurva min till önskat pool temps värde kanske något högre beroende växlings förlust i Poolväxlaren.Tänk också på att stänga av framledningen eller returen till/från Radiatorerna, (det räcker med en av dom) för att undvika att värmen åker upp till huset.// Thermia SupportDetta resonemang förutsätter att man kör poolens cirkulationspump manuellt. Annars kommer VP:n förmodligen att lösa ut på hög returtemp eller HP-pressostat då den bara får några liter vattenvolym (och ingen energiförbrukning) att arbeta med.Kanppast troligt att tempgivarna hinner reagera innan den löser ut på trycket.
Citat från: Rickard skrivet 12 april 2006, 14:56:15Citat från: Thermia Support skrivet 12 april 2006, 13:46:52Tjena.Om du väljer att sköta shuntningen manuelt, ska du ändra värmestoppet till max och öka kurva min till önskat pool temps värde kanske något högre beroende växlings förlust i Poolväxlaren.Tänk också på att stänga av framledningen eller returen till/från Radiatorerna, (det räcker med en av dom) för att undvika att värmen åker upp till huset.// Thermia SupportDetta resonemang förutsätter att man kör poolens cirkulationspump manuellt. Annars kommer VP:n förmodligen att lösa ut på hög returtemp eller HP-pressostat då den bara får några liter vattenvolym (och ingen energiförbrukning) att arbeta med.Kanppast troligt att tempgivarna hinner reagera innan den löser ut på trycket.Tjena igen.jo naturligtvis måste man ha flöde på andra sidan växlaren också annars blir det tokigheter, men å andra sidan går oftast den pumpen konstant. (renspumpen)// Thermia Support
Det måste kännas tryggt att vara anställd som web designer på Thermia.Jag menar det finns ju massor kvar att göra och mycket info kvar att lägga ut innan det liknar något.... sade han luttrat efter att ha försökt hitta info om en utgången produkt på thermias hemsida ...-Det du letar efter borde bara vara att hämta!Erland