Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: felkod CO-00 Fel pÃ¥ flödessenor/switch pÃ¥ EQSQH10S18AA9W  (läst 1493 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Humanyt

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 13
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Har börjat få en felkod som kommer oftare och oftare.
Det är denna "fel på flödessenor/switch"

Flödessensor fungerar, den mäter flödet som ändrar sig och blir -- om jag kopplar ur den, tror inte jag har någon luft i systemet då det är tämligen ny luftat och då fanns det inget.
ventilen fungerar och går inte speciellt tungt om man vrider den för hand, men när man återställer felet går ventilen ofta bara 50% sedan kommer felkoden upp igen, ventilen hörs knappt att den vrider, det är enklast att hålla handen på den och känna att den vibrerar, och det är kanske efter enbart 30 sek den stänger av och felkoden kommer (det ska ju ta 60sek att vrida ventilen enligt specen)

Så min fråga är, är det ventilen, flödesmätaren eller något helt annat som är fel? Börjar bli irriterande att återställa pumpen 5ggr om dagen.

min pump är en EQSQH10S18AA9W
Väldigt nöjd med pumpen för övrigt, dÃ¥ jag inte behövt bry mej om den  ::)

Utloggad Humanyt

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 13
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Verkar vara flödessensorn trotts allt, då jag stod och titta på värdet den gav och helt plöstligt blev det bara -- och när den startade upp gav den väldigt olika värden.
Nu har firman som installerat den semester till 8augusti, så länge klarar vi oss inte utan värmepump, nån som vet vart man kan få tag i en ny flödesgivare lite snabbt?

Utloggad Daikin_

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Har du en extern cirkulationspump?
Eller en tvättmaskin direkt bredvid bergvärmepumpen ?

/D

Utloggad Humanyt

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 13
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Har du en extern cirkulationspump?
Eller en tvättmaskin direkt bredvid bergvärmepumpen ?

/D

Hallå.
Ja det har jag faktiskt. Tvättmaskinen är i närheten, och första förbrukare skulle jag tro efter värmepumpen, men dom står på varsin sida av väggen.
Den extra cirkulationspumpen går dock bara när poolvärmen är igång, kan den påverka allså?

Utloggad Humanyt

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 13
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
kopplade ur den extra cirkulationspumpen men det gjorde ingen skillnad, givaren visar fortfarande bara sträck, knackar jag på den så visar den ett värde mellan 28-40liter/min i några sekunder och sedan blir det sträck igen.

Utloggad Daikin_

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Streck betyder att det är inget flöde. Då det är sommar så går inte värmepumpen. Då och då startr den och kontrollerar om det finns ett värmebehov och då ser du ett flöde på givaren.

Prova en period då du inte har pumpen till poolen igång, respektive kör inte centrifugering på tvätten och notera om du får problem med din värmepump under den perioden.

Är tämligen övertygad att där någonstans ligger din felkälla.

/D

Utloggad Humanyt

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 13
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: felkod CO-00 Fel på flödessenor/switch på EQSQH10S18AA9W
« Svar #6 skrivet: 03 september 2022, 10:20:16 »
Du hade rätt, efter jag stängade av cirkulationspumpen till poolen så har det funkat perfekt ganska länge nu.

Tack så mycket.


nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!