0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Och där sjönk STEM ännu ett snäpp på rankingen.Min fördom mot energirådgivare är att de bara tjatar fjärrvärme, det verkar vara deras huvudsakliga uppgift här i livet. Frågar man något om värmepumpar så kan de inte svara. MVH/Gano
Här får de börja stödköra med olja under -5 ºC i fjärrvärmenätet, hmmmm
Citat från: Mike skrivet 27 mars 2006, 23:03:51Här får de börja stödköra med olja under -5 ºC i fjärrvärmenätet, hmmmm Vad har du fått detta ifrån, nu är du alldeles ute och reser. Läget i Borås (jag antar att du med ditt inlägg beskriver boråsläget eftersom du enligt din profil är därifrån) är detta:- i botten eldar man enbart avfallspannorna- vid ca -5° stöttar man med biobränsle och drar igång värmepumparna vid avloppsreningsverket- nästa steg är att dra igång gasolpannan- först vid -20° behövs oljetillskottI år vinner Elfsborg allsvenskan!Sture
Citat från: Sture skrivet 28 mars 2006, 18:23:56Citat från: Mike skrivet 27 mars 2006, 23:03:51Här får de börja stödköra med olja under -5 ºC i fjärrvärmenätet, hmmmm Vad har du fått detta ifrån, nu är du alldeles ute och reser. Läget i Borås (jag antar att du med ditt inlägg beskriver boråsläget eftersom du enligt din profil är därifrån) är detta:- i botten eldar man enbart avfallspannorna- vid ca -5° stöttar man med biobränsle och drar igång värmepumparna vid avloppsreningsverket- nästa steg är att dra igång gasolpannan- först vid -20° behövs oljetillskottI år vinner Elfsborg allsvenskan!StureFrån en som arbetar med det... sedan ser man oljepannans skorsten vid hultasjön.
Ja den här fjärrvärmen,,var kommer den ifrån, tänker dom gräva upp gatan för att lägga ner sånt här, ska jag passa på o slänga ner en brineslinga vid sidan om.
Citat från: Mike skrivet 28 mars 2006, 20:33:34Citat från: Sture skrivet 28 mars 2006, 18:23:56Citat från: Mike skrivet 27 mars 2006, 23:03:51Här får de börja stödköra med olja under -5 ºC i fjärrvärmenätet, hmmmm Vad har du fått detta ifrån, nu är du alldeles ute och reser. Läget i Borås (jag antar att du med ditt inlägg beskriver boråsläget eftersom du enligt din profil är därifrån) är detta:- i botten eldar man enbart avfallspannorna- vid ca -5° stöttar man med biobränsle och drar igång värmepumparna vid avloppsreningsverket- nästa steg är att dra igång gasolpannan- först vid -20° behövs oljetillskottI år vinner Elfsborg allsvenskan!StureFrån en som arbetar med det... sedan ser man oljepannans skorsten vid hultasjön.Skall kolla upp detta i morgon, vill inte besvära Borås Energi´s VD en gång till i kväll som jag gjorde efter ditt förra inlägg. Jag gör detta eftersom jag tycker att det är viktigt att värna om forumets saklighet. Annars är väl Borås Energi´s bränslemix för de flesta ganska ointressant.../Sture