0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kanske motorskyddet löst ut , lossa på fronten och uppe till höger sitter det ett motorskyddsåterställning
Aha hoppade i gång, då är det inte MSK som löst, det finns nog en kontaktor/relä som ska starta kompressorn , det är dåligt med elschema för den, så man kan se vilken väg som starten ska gå. Kanske någon annan på forumet hittar bättre
Kan vara ett givarfel GT9 len som stänger av VP om returtempen blir för hög, eftersom den går och stannar ,men inte går igång igen läste det i manualen sidan. men är inte säker på den
Enligt tidigare frågor på forumet med IVT så är det slangar mellan VP och rör och dom kan sätta igen sig med magnetit ( järnpartiklar ) då blir det inget flöde, har inte riktigt koll om VP har flödesvakt, men larmindikering brukar det bli. Rensa filter först och sedan kolla slangarna. dom kan se ut så här invändigt som värst.
Byta till nya slangar som har omagnetisk metall och är diffusionstäta.
Har beställt nya slangar nu men är lite orolig att kompressorn är död.. tror ni det kan lösa sig med nya slangar?
Kompressorn borde starta med kvitterat larm. Du bör felsöka detta redan nu så du inte väntar på fler delar i onödan.Bekräfta att det verkligen inte går att starta, sen/i så fall - fram med elkunskaperna.Vanligt med mjukstart eller kontaktor som går sönder före kompressorn går sönder.
Borde den inte larma om hög retur då? Funderar på flexslangarna som orsakar sämre flöde över kompressorn.. dela har sjunkit från 7 till 5.
Men jag har ju inget larm.. börjar byta slangarna sen får ja nog kontakta kyltekniker för felsökning om den inte startar. Verkar va svårt att få tag på ny pump nu dessutom så kanske är bättre att laga ändå..