Kollade på min Uplink och den är OK.
Möjligheten att ändra inställning försvinner ett år efter att du köpte tjänsten, man bruka kunna se detta datum i mobil-appen under kugghjul-köphistorik.
Är detta inte utgånget så måste du nog kontakta supporten.
Men kolla på värmepumpen att internetinställningarna är OK?
Ibland behövs en omstart av routern för att värmepumpen ska få kontakt med servern igen.
Ändra inställningar är aktuellt till 2022-04-05, så det är några månader kvar. Jag har kollat internetinställningarna på värmepumpen och ser inget konstigt där, däremot så försvinner den här jordgloben som brukar synas i displayen på värmepumpen lite då och då, den försvinner och sen kan den komma tillbaka efter ett tag så nåt konstigt med anslutningen verkar det vara.
Men sen är det nog själva internetuppkopplingen som strular också, jag har just nu Net1 som leverantör. Från början funkade det rätt så bra, men nu den senaste tiden har det börjat strula mer och mer. Det är som att modemet hänger sig titt som tätt, vilket gör att man måste starta om det ganska ofta. Men även om man startar om modemet och fixar anslutningen så funkar inte Uplink som det ska.
Funderar på om man kanske ska nollställa och ta bort alla internetinställningar och sen börja om helt från början och ansluta den på nytt, tror du att det skulle funka eller är det bättre att jag försöker kontakta supporten?