0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
och det är...när man vill använda returgivaren för att 'koppla på/av' 2010-an..( i stället för en rumstermostat, som då skavara inkopplad på ..just.. 6-an och 7-an).
Kolla' även att kanal 13 är inställd på 2..(den inställningen görs antagligen automatiskt från datorni VVM240-an?!)
Undrar varför man överhuvud har byglat enligt sid 9 eller 10?(din NIBE..kanske har 'prövats' vid nå't tillfälle av Din leverantör ??!!)
Nu funkar det som det ska!!!!!!! Pumpen gör all värme/varmvatten, inte en minut tillsatsel har gått in!Fyf-n vad skönt att det äntligen funkar som det ska.Får man fråga vad ni ligger i kwh/dag, och starter och sånt. Kör pannan i vinterlägeDagens värden, avlästa 16:00 från 16:00 igår. 60kwhStarter steg 1 | 4 gångtid 1 timmeStarter steg 2 | 21 gångtid 14 timmarTemp +1,2
60kwhStarter steg 1 | 4 gångtid 1 timmeStarter steg 2 | 21 gångtid 14 timmar
Vår pump behövde 59 kWh mellan söndag morgon och onsdag morgon, således 20 kWh /dygn. Natt temp var mellam 0.5 och -2, dagtemp ca 5, inte mycket blåst
En fråga : Dessa 60 kWh är det de som avges av Fightern eller är det den energi som den vill ha från nätet?
101 kwh (OBS Med husshållsel.)
Citera101 kwh (OBS Med husshållsel.)Lenkan du måste vara en storförbrukare av hushållselinte kan du göra åt 101 kW/dygn alla redan.Du måste kolla vad som är galet detta är inte normalt,hur många personer är ni i hushållet?Jag ska läsa av i morgon bitti då har det varit två ganska kalla dygn ska samtidigt skriv upp vad mina starter står på så ska du få lite att jämföra med på söndag.Roger
Hallå där Lenkan.Det låter lite skumt.Har pumpen gått i 23 timmar så har den väl förbrukat någonstans mellan 45-55kwh, resten är hushållsel.50kwh/dygn i hushållsel är väl lite för mycket..Min Ctc ecoair har snurrat 21 timmar senaste dygnet och den har dragit 49kwh inkl. 2 st cirkpumpar och eltoppning av tappvarmvattnet.Min totala elförbrukning var 76kwh, alltså 27kwh i hushållsel..4pers...dusch..disk/tvätt...tv/video/datorer..samt 2 bilar på motorvärme.Du kan ju jämföra...är det rimligt att du har nästan dubbelt så stor hushållsförbr. mot mig??