Menu ≡
Startsida
Forum
NYA
OLÄSTA
ALLA
Webshop
Köpa värmepump?
Sök
Medlemmar
►
Medlemmar
◄
Visa medlemslistan
Sök efter medlemmar
Logga-in
Vanliga frågor
Registrera
Hjälp
Kontakt
Startsida
Forum
NYA
OLÄSTA
ALLA
Webshop
Köpa värmepump?
Sök
Medlemmar
Visa medlemslistan
Sök efter medlemmar
Logga-in
Vanliga frågor
Registrera
Hjälp
Kontakt
Värmepumpsforum allt om värmepump och värmepumpar
»
VärmepumpsForum Allmänt
»
Allmänt forum
(Moderator:
Bertil
) »
Ämne:
Konstigt förfarande gällande fakturor
Svara
Skicka ämnet
Skriv ut
Sidor:
Prev
1
[
2
]
3
Next
Alla
Gå ned
Författare
Ämne: Konstigt förfarande gällande fakturor (läst 3673 gånger)
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
TJGreene
Nybörjare
Antal inlägg: 6
Karma +0/-0
Värmepump eller värmepumpar?
TJGreene
SV: Konstigt förfarande gällande fakturor
«
Svar #15 skrivet:
24 augusti 2021, 13:26:03 »
Citera
Om rabatten ges på materialet så påverkas inte kostnaden för arbetet och ROT-avdraget.
Loggat
TS Comfort AB
I branschen
Dignitär inom värmepump
Stad/land: Nykvarn
Antal inlägg: 9053
Karma +10/-3
Kön:
Säljer och installerar värmepumpar
TS Comfort AB
«
Svar #16 skrivet:
24 augusti 2021, 13:44:18 »
Citera
Vi fick rabatt (antar jag) för att vi redan har lagt ner rör för fiber till fasaden i samband med kommunalt vatten och avlopp.
Så det är oklart vad det är rabatt på.
Ena fakturan är på 9800:- och avser installation fiberkonverter.
Där dras det av 4900:- för RUT avdrag på den summan.
Andra fakturan är på 19000:- och avser anslutningsavgift till stamnät , förläggning av fiber på fastighet där summan är 9800:- och rotavdrag 2940:- , sen är det material och framkörning.
Så det är 50% RUT på den ena och bara ROT på förläggningen på den andra.
Ingen schablon som på värmepumpar med andra ord.
Hur dom tänkt sig dribbla med rot och rut har jag inte en aning om vid rabatten men 18900:- efter rot/rut är överenskommelse efter rabatt.
Förstår inte riktigt hur det kan vara så svårt att få en korrekt faktura , eller att dom nu skickar en kreditfaktura att dra av från dom andra.
Finns väl ingen som vill skicka alla personuppgifter och bankuppgifter på mail till någon man har noll koll på !!!
Loggat
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se
www.tsfs.se
eller
www.comfortab.se
för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.
Rickard
Rickard
Administratör
Dignitär inom värmepump
Stad/land: Piteå
Antal inlägg: 35856
Karma +57/-50
Kön:
Ägare av forumet
Rickard
«
Svar #17 skrivet:
25 augusti 2021, 07:12:30 »
Citera
Personuppgifter är väl offentlig handling, de har dom väl desutom sedan tidigare på ert kontrakt?
Bankkontonummer måste man uppge till alla som vill betala tillbaks pengar.
Det gör vi av alla våra kunder som av någon anledning skall ha tillbaks pengar.
Vet inte hur vi annars skulle gå tillväga.
Loggat
Webbshop för energisparare:
www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst
:
https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning:
https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum:
www.poolforum.se
och:
www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig:
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236
TS Comfort AB
I branschen
Dignitär inom värmepump
Karma +10/-3
Kön:
TS Comfort AB
«
Svar #18 skrivet:
25 augusti 2021, 07:30:38 »
Citera
Dom fyra sista i ett personnummer är lite knepigare att få tag på .
Inte vill jag maila mina kompletta personuppgifter och fullständigt kontoinformation till vem som helst.
Har jag betalat tillbaka något har det skett via Swish.
Har man en tidigare affärsrelation eller om man känner sig säker på att skicka alla uppgifter kan man väl göra det men att maila allt till en för mig inte pålitlig mottagare känns inte aktuellt.
Framgår inte ens när jag skulle få tillbaka mina pengar.
Hur enkelt som helst i det här fallet att skicka en korrekt faktura eller skicka en kreditfaktura nu direkt så summan blir rätt.
Loggat
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se
www.tsfs.se
eller
www.comfortab.se
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.
Rickard
Rickard
Administratör
Dignitär inom värmepump
Stad/land: Piteå
Antal inlägg: 35856
Karma +57/-50
Kön:
Ägare av forumet
Rickard
«
Svar #19 skrivet:
25 augusti 2021, 08:08:52 »
Citera
Kan du swisha från företagskontot, eller blir det extra bokföring som resultat?
Jag kan inte se att jag kan swisha från företagskontot i alla fall.
Loggat
Webbshop för energisparare:
www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst
:
https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning:
https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum:
www.poolforum.se
och:
www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig:
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236
TS Comfort AB
I branschen
Dignitär inom värmepump
Karma +10/-3
Kön:
TS Comfort AB
«
Svar #20 skrivet:
25 augusti 2021, 08:25:05 »
Citera
Det blir från det privata och sen mer bokföringsjobb 😎
Sker extremt sällan så den smällen får jag ta.
Större bolag kan väl betala tillbaka med hjälp av BankID, klarna eller via kreditkortet.
Värsta jag vet är när någon skickar utbetalningsavi så jag måste trassla med en sådan!
I det här läget för mig och dom andra i föreningen så är det bara att skicka en kreditfaktura på 5000:- eller ny faktura så är problemet borta.
Men policyn är att jag ska betala allt först vilket för mig är obegripligt!
Loggat
Se
www.tsfs.se
eller
www.comfortab.se
TS Comfort AB
I branschen
Dignitär inom värmepump
Karma +10/-3
Kön:
TS Comfort AB
«
Svar #21 skrivet:
25 augusti 2021, 08:33:43 »
Citera
Har kunder som inte vill maila personnummer för rotavdraget vid beställning så det brukar man då få vid installation.
Loggat
Se
www.tsfs.se
eller
www.comfortab.se
Smurfen.
Har på nått sätt blivit
Guldmedlem
Dignitär inom värmepump
Antal inlägg: 19322
Karma +15/-15
Smurfen.
«
Svar #22 skrivet:
25 augusti 2021, 08:39:21 »
Citera
Jag skulle i alla fall inte vilja ligga ute med 5000 kr i onödan går dom i kk är ju pengarna borta och kan ju faktiskt vara så att man inte har de sista 5000 kr. Är dom helt omöjliga kan man (tror jag) bestrida fakturan och betala in korrekt belopp.
Loggat
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.
TS Comfort AB
I branschen
Dignitär inom värmepump
Karma +10/-3
Kön:
TS Comfort AB
«
Svar #23 skrivet:
25 augusti 2021, 09:05:51 »
Citera
Bestridit är det flera gånger men då det är 2 fakturor vet jag inte vilken som dom 5000:- ska bort på och betalar jag ”fel” faktura så blir det väl pannkaka ändå 😂
Tänkte göra som du skriver om det vore en enda faktura.
Loggat
Se
www.tsfs.se
eller
www.comfortab.se
TS Comfort AB
I branschen
Dignitär inom värmepump
Karma +10/-3
Kön:
TS Comfort AB
«
Svar #24 skrivet:
25 augusti 2021, 20:07:18 »
Citera
Drog av 5000:- på den fakturan som rabatten borde dras på i mitt tycke och har således betalat hela summan som var överenskommet efter rabatt.
Nu vore det extremt märkligt om jag får en faktura på dom 5000:- som saknas på deras faktura som dom ändå ska återbetala till mig
Spännande att se vad som händer då dom inte svarat på mitt mail om att skicka ny korrekt faktura eller maila mig en kreditfaktura på 5000:- så vi blir av med det här ärendet.
Loggat
Se
www.tsfs.se
eller
www.comfortab.se
25fOCUS
Guldmedlem
Dignitär inom värmepump
Antal inlägg: 5206
Karma +2/-2
25fOCUS
«
Svar #25 skrivet:
25 augusti 2021, 22:24:40 »
Citera
Har du skrivit """ Betalar ostridigt belopp enligt utfästelse från Er """ Summa XXXXX - 5000kr som meddelande till mottagaren
Loggat
TS Comfort AB
I branschen
Dignitär inom värmepump
Karma +10/-3
Kön:
TS Comfort AB
«
Svar #26 skrivet:
25 augusti 2021, 22:40:26 »
Citera
Det står i meddelandet att det är avdraget enligt överenskommelse om rabatt på 5000:-
Har även mailat till ekonomi och kundtjänst att fakturorna är betalda med avdrag enligt överenskommet pris så totalsumman blir korrekt.
Vore väl tusan om det inte räcker för att få ett slut på detta.
Men med tanke på tidigare svar från dom så blir jag inte förvånad om det kommer något kravbrev på en summa som dom inte ens är berättigade till.
Loggat
Se
www.tsfs.se
eller
www.comfortab.se
25fOCUS
Guldmedlem
Dignitär inom värmepump
Antal inlägg: 5206
Karma +2/-2
25fOCUS
«
Svar #27 skrivet:
25 augusti 2021, 22:46:52 »
Citera
"""" Det står i meddelandet att det är avdraget enligt överenskommelse om rabatt på 5000:-""" är det avdraget eller vad. Texten säger avdraget, är summan mindre än offerten eller lika, första delen är det avdraget och i andra delen inte.
Loggat
TS Comfort AB
I branschen
Dignitär inom värmepump
Karma +10/-3
Kön:
TS Comfort AB
«
Svar #28 skrivet:
25 augusti 2021, 22:59:55 »
Citera
Jag betalade in 5000:- mindre än vad fakturan var på så totalsumman blir rätt på det som var överenskommet.
Skrev jag så otydligt
Loggat
Se
www.tsfs.se
eller
www.comfortab.se
944_Driver
Dignitär inom värmepump
Stad/land: Kumla
Antal inlägg: 1663
Karma +0/-0
Kön:
944_Driver
«
Svar #29 skrivet:
27 augusti 2021, 20:09:08 »
Citera
Klart man inte ska sprida personnummer och kontonummer runt sig, men vill man ha pengarna från företag eller försäkringsbolag får man nog leva med den minimala risken det innebär att skicka det på mail.
Bara att man har någons personnummer och kontonummer gör ju inte att man kan ta deras pengar. Möjligen kan man teckna något abonnemang etc i någons namn med uppgifterna, men det är ju bara att bestrida.
// Magnus
Loggat
Nuvarande huset:
Nibe F1155-12 och VPBS 300, Platta solpaneler 6m2, 210m hål, 'aktivt' ~190m. FTX Heru 130 S EC 2. Hus byggt 1941 med dålig isolering, 110m2 boyta, 70 m2 källare.
Förra huset:
Bosch (IVT) 7kW 2008, VVB 300l, 172m hål, 'aktivt' ~155m, Hus byggt 1915 med dålig isolering, 82m2 + källare mm samt lite värme i garage.
Svara
Skicka ämnet
Skriv ut
Sidor:
Prev
1
[
2
]
3
Next
Alla
Gå upp
Värmepumpsforum allt om värmepump och värmepumpar
»
VärmepumpsForum Allmänt
»
Allmänt forum
(Moderator:
Bertil
) »
Ämne:
Konstigt förfarande gällande fakturor
Annonser
Right Block
Online just nu!
gäster: 1240
dolda: 0
användare: 5
Användare online
:
Mike
jantijanti
Mogato
Heat?
Hilton
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies.
OK
Mer info