Nu kommer ett inlägg fullt med gissningar:
Jag tror det heter luftvärme.
Var det inte runt 70-80-talet någon elektrisk version av luftvärme var populärt? Radiatorer fattas och golven är iskalla på vintern. Ofta delad återcirkulation och friskluft för högre luftflöden.
Det går att bygga vad du vill ha på flera olika sätt tycker jag. Stort värmebatteri med antingen köldmedium och direkt återvinning av avluften med kylkretsen. Eller vätska från valfri värmepump värmer ett batteri.
Annan idé, takkonvektorer i varje rum borde väl funka för värmen, sen vanlig ventilation för luftombytet.
Med tanke på att det är ovanligt här tror jag det räknas som en misslyckad konstruktion, funktion eller ekonomiskt.
Luftdon som kastar värmen ner mot golvet så bör det fungera bra. Alternativt centrala tilluftsdon med coandaeffekt längs väggarna så värmen når golvet.
Vanliga svenska mesiga normflöden kommer inte få det fungera bra för luftflödet kan inte bära nog med värme. Så du behöver större dimension på allt. Men du behöver förmodligen ställbart förhållande mellan friskluft och återcirkulation precis som i USA.
Det var mina gissningar.
Har du funderat på montera radiatorer och vanligt ventilationssystem?